Wtorek, 16 lipca 2024 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

WSPOMAGANIE OPÓŹNIONEGO ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁEGO DZIECKA

Są dzieci, które rozwijają się książkowo, nabywają poszczególne zdolności rozwojowe o czasie, zgodnie z ogólnie przyjętymi normami. Są dzieci, które te kamienie milowe zdobywają wolniej, z większymi trudnościami.

 

Każdy z nas, rodziców, pragnie, aby nasze dzieci były zdrowie i szczęśliwe, i robi wszystko, aby tak było. Czasami stają nam na drodze obiektywne przeszkody – choroba, zaburzenie neurorozwojowe, wada genetyczna. Czynniki te opóźniają bądź zaburzają prawidłowy rozwój psychomotoryczny małego dziecka, przez co nie ma ono wystarczających narzędzi do eksplorowania świata i budowania własnej autonomii. Potrzebuje pomocy dorosłego, aby ten stworzył mu optymalne warunki i dostarczał odpowiednich bodźców. Niniejsze opracowanie zawiera przykłady i propozycje zabaw wspierające rozwój psychomotoryczny małego dziecka.

Czytaj więcej...


Zabawy i ćwiczenia stymulujące funkcje słuchowe dziecka z zaburzeniami słuchu.

  • podczas codziennych sytuacji nazywajmy czynności, zabawki, przedmioty, wszystko to, co zainteresuje malucha,
  • kształtowanie świadomości dźwięku – jest dźwięk/nie ma dźwięku; np. jest dźwięk – jest ruch, dotyk, drganie, wibracje; nie ma dźwięku – nie ma ruchu, dotyku, wibracji; reagowanie na głos, reagowanie na kroki, reagowanie na muzykę, świadomość muzyki, reagowanie na dźwięki mowy, reagowanie na dźwięk bębenka / trójkąta muzycznego, reagowanie na dźwięki w zamkniętych pojemnikach, reagowanie na dźwięki z otoczenia,

Czytaj więcej...


Ważne !!!

Uczniowie klas VIII informujemy, iż został ogłoszony harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021.

Oto najważniejsze terminy:

Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać w dwóch etapach:

Czytaj więcej...


Prawidłowa komunikacja dziecka z rodzicem.

Umiejętność porozumiewania się z dzieckiem ćwiczymy przez całe życie.

Najpierw, gdy jedynym narzędziem komunikacyjnym niemowlaka jest płacz.

Później, gdy zderzamy się z pierwszym „nie” naszego dziecka, a następne wtedy, gdy owo „nie” pojawia się coraz częściej. Wraz z wiekiem naszego dziecka pojawia się coraz więcej okazji do tego, by trenować uważne słuchanie i empatię dla siebie i dziecka. Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej...


NAPOJE ENERGETYZUJĄCE – DLACZEGO NIE NALEŻY ICH PIĆ?

Napoje energetyzujące (NE) są bardzo popularną używką wśród dorosłych, młodzieży oraz niestety dzieci. Pierwszy napój energetyzujący został wyprodukowany w Japonii w latach 60 XX wieku i był sprzedawany pod nazwą „Lipovitan”, zawierał on 2-3 g tauryny i 300 mg argininy. „Energy drink’’ pojawił się w sprzedaży w 1987 roku w Austrii. Natomiast w Polsce po raz pierwszy napoje tego typu pojawiły się później, blisko lat 90 XX wieku. Dziś są sprzedawane w ponad 100 krajach na całym świecie. Jednak nie wszystkie państwa zezwoliły na sprzedaż napojów energetyzujących. Powodem tego jest zawarta w nich wysoka ilość kofeiny i tauryny. W Norwegii, Danii i Islandii można je dostać wyłącznie w aptekach.

Czytaj więcej...

Acheter glucophage Acheter Zyban Acheter Plavix 75 mg Comprar Plavix sin receta Comprar Metformina Comprar Zyban 150 mg sin receta Comprar Prozac https://www.gymproforme.ca/propca.html