Poniedziałek, 26 października 2020 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

Janek w szkole.

Przyroda to ulubiony przedmiot Janka. Zawsze interesowało go środowisko życia człowieka.

Przed rozpoczęciem nauki w czwartej klasie, chłopiec trochę się bał lekcji przyrody – starsi koledzy ostrzegali go przed wymagającą nauczycielką tego przedmiotu. Ale już po miesiącu okazało się, że Janek najbardziej lubi te dni w szkole, kiedy w planie lekcji widnieje przyroda. Janek ma dobrą pamięć, umiejętnie kojarzy fakty, potrafi wyciągać logiczne wnioski ze zgromadzonych danych. Nie stresują go częste pisemne sprawdziany, odpytywanie ze znajomości pojęć przyrodniczych albo rozwiązywanie zadań polegających na zamianach skali liczbowej na liniową czy mianowaną. Trudno mu zrozumieć, że jego koledzy mają duże problemy z nauką tego przedmiotu. W dzienniczku chłopca, na stronie oceny z przyrody, widnieją tylko zapisy: bardzo dobry lub bardzo dobry plus.

Czytaj więcej...


Janek w szkole

     Po kilku lekcjach poświęconych omawianiu „Akademii Pana Kleksa” Jana Brzechwy nauczycielka języka polskiego zapowiedziała pracę klasową. Miała to być pierwsza praca klasowa w szkolnej karierze Janka – ucznia klasy czwartej.

 

     Chłopiec martwił się, czy poradzi sobie z napisaniem pracy klasowej. Kilka razy pytał mamę, na czym polega taki sprawdzian. Wychodząc do szkoły w dniu zapowiedzianej klasówki prosił, aby mama trzymała za niego kciuki.

Czytaj więcej...


Janek w szkole

     Początek listopada. Strugi jesiennego deszczu spływają po szybie. Janek – od dwóch miesięcy uczeń czwartej klasy – przygląda się tworzonym przez deszcz wodnym wzorom, nieustannie zmieniającym kształty i niknącym w postaci wodospadu przy dolnej krawędzi okna. Na ich miejsce wytrwale napływają nowe deszczowe rzeki, rzeczki, strumienie i strumyki. Wyobraźnia chłopca zapełnia szybę klasowego okna obrazami tropikalnej zieleni rozpościerającej się nad szeroką taflą rzeki.

     Patrząc w okno, Janek słyszy głosy kolegów rozwiązujących przy tablicy matematyczne zadania. Słyszy zdenerwowany głos pani wyjaśniającej zawiłości działań wykonywanych zgodnie z prawem rozdzielności mnożenia i dzielenia względem dodawani i odejmowania. Na następnej godzinie będzie kolejna praca klasowa sprawdzająca stopień opanowania przez uczniów umiejętności z tego zakresu.

Czytaj więcej...


Dzieci prawie niekorzystające z mediów elektronicznych? – czy to jest możliwe?

Wywiad przeprowadziła Magdalena Broniszewska – psycholog Poradni

Pani Kinga i Pan Rafał są młodymi rodzicami trójki pociech: 8 letniej Kornelii, rok młodszej Asi i 4 letniego Mikołaja. Moją uwagę zwrócili, gdy przyznali, że ich dzieci prawie wcale nie korzystają z tabletów i komputera a telefon (mimo, że ma Internet) wykorzystują tylko do kontaktu z rodzicami. Niemożliwe? A jednak…

Czytaj więcej...