Piątek, 19 kwietnia 2024 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

siec

 

Wczesne symptomy zaburzeń ze spektrum autyzmu u małego dziecka

 

Niepokojące objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) u dziecka pojawiają się przed
3 rokiem życia i są szczególnie widoczne w sferach: społecznej, komunikacji oraz
w specyficznych, ograniczonych i powtarzających się zachowaniach.Pierwsze sygnały ostrzegawcze o możliwym występowaniu u dziecka zaburzeń autystycznych mogą ujawnić się już przed 12 miesiącem życia.

Im wcześniej postawiona jest diagnoza w przypadku spektrum autyzmu, tym lepsza jest prognoza dla rozwoju dziecka. Rozpoznanie to jest pomocne w dobraniu działań stymulujących, które są konieczne w sytuacji każdej nieprawidłowości rozwojowej u dziecka.  Wcześnie rozpoczęta intensywna, wielokierunkowa terapia, dzięki tzw. plastyczności mózgu (zdolność do ulegania trwałym zmianom w procesie rozwoju, kompensacji oraz uczenia się poprzez tworzenie i obumieranie połączeń pomiędzy komórkami nerwowymi) stwarza warunki do znacznej poprawy funkcjonowania dziecka i zmniejszenia objawów zaburzeń autystycznych.

Czytaj więcej...


siec

 

Samookaleczenia wśród dzieci i młodzieży.

 

W ostatnim czasie coraz więcej młodych ludzi zmaga się z problemem samookaleczania się. Jest to temat trudny zarówno dla rodziców jak i nauczycieli w placówkach oświatowych. Zdarza się, że postrzegane jest ono jako próba manipulowania innymi, chęć zwrócenia na siebie uwagi otoczenia lub wyraz bezmyślności. Niestety najczęściej taka ocena jest błędna. Autoagresja jest sygnałem, że w życiu dziecka dzieje się coś złego, coś z czym nie może ono sobie poradzić – jest więc symptomem głębszych trudności.

Występują różne formy samookaleczenia, mogą to być rany cięte, wbijania w ciało lub połykania ostrych przedmiotów, przypalanie się, polewanie ciała wrzątkiem, silne drapania lub gryzienia skóry, obijanie się o ściany, uderzanie głową o ścianę, uderzanie w głowę twardymi przedmiotami, wyrywanie włosów. Jednak najczęstszą formą jest nacinanie w obszarze ramion, przedramion lub nóg.

Czytaj więcej...


siec

 

W JAKI SPOSÓB WESPRZEĆ DZIECI I UCZNIÓW ORAZ ROZMAWIAĆ Z NIMI NA TEMAT WOJNY?

 

W związku z informacją, która ogarnęła cały świat, dotyczącą napaści Rosji na Ukrainę i toczącej się od kilku dni wojny, przed nauczycielami i specjalistami szkolnymi stoi nie lada wyzwanie! Dlaczego? Ponieważ w każdym przedszkolu i szkole powinny być prowadzone rozmowy z dziećmi i uczniami na temat obecnych wydarzeń. Rodzi się jednak pytanie, jak zabrać się do tak trudnego zadania? W jaki sposób wesprzeć dzieci i uczniów oraz rozmawiać z nimi na temat wojny?

W sieci pojawiło się wiele poradników, artykułów, a także webinariów na ten temat. Udostępniamy Państwu link do jednego z nich i zachęcamy do zapoznania się z nim. 

Czytaj więcej...


siec

 

ZABURZENIA TIKOWE W EDUKACJI

 

Zaburzenia tikowe często są postrzegane jako niewłaściwe i niepożądane zachowania dziecka/ucznia bądź doświadczane przez niego problemy natury emocjonalnej, psychiatrycznej czy behawioralnej. Konsekwencją takiego spojrzenia jest karanie dziecka/ucznia za niezależne od niego objawy zaburzenia, co z pewnością nie wpływa korzystnie na jego jakość życia, stosunek do własnej osoby czy kontakty społeczne. Zamiast wyciągać daleko idące konsekwencje warto uważniej przyjrzeć się dziecku/uczniowi i zastanowić się nad przyczyną obserwowanego zachowania.

 

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

Ćwiczenia i zabawy wspierające koncentrację uwagi

 

W ostatnich latach dużym problemem u dzieci są trudności z koncentracją uwagi na wykonywanych zadaniach. Dzieci mogą przy tym być energiczne lub zamyślone, nie reagują na kierowane do nich polecenia lub nie udzielają odpowiedzi na zadawane im pytania.
W związku z tym proponujemy ćwiczenia i zabawy wspierające koncentrację uwagi:

Czytaj więcej...

Acheter glucophage Acheter Zyban Acheter Plavix 75 mg Comprar Plavix sin receta Comprar Metformina Comprar Zyban 150 mg sin receta Comprar Prozac https://www.gymproforme.ca/propca.html