Matematyka w środowisku rodzinnym
(poniższa treść do pobrania w formacie pdf)
Od dorosłych zależy, jak wprowadzimy dzieci w świat myślenia, rozumowania matematycznego. Czy będą się obawiać matematyki, czy też będzie dla nich przyjemną i fascynującą drogą do poszukiwań i odkrywania. Dzieci zaczynają mieć do czynienia z matematyką od początku postrzegania przedmiotów jako całości. Nigdy nie są za małe na spotkanie z matematyką, czują matematykę intuicyjnie, mają w sobie niezwykły, cenny, naturalny potencjał. W trakcie swojego rozwoju uczą się postrzegania stałości form, kształtów, rozmiarów i innych cech przedmiotu. Małe dziecko rozpoczyna badanie otaczającego je świata biorąc każdą rzecz do rączki i usiłując włożyć ją do buzi. W ten sposób zaczyna poznawać takie pojęcia jak: blisko, daleko, duży, mały, ciężki, lekki, kształt i wiele innych. Możemy pomóc dziecku w rozwoju pojęć matematycznych, badaniu i poznawaniu świata dostarczając mu różnych pomocniczych materiałów oraz sugerując mu jak je wykorzystywać. Ważne jest aby wykorzystać w tym ich naturalne zainteresowanie światem i gotowość do zabawy.