Sobota, 02 lipca 2022 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

forest 1245951 1920 wynik

 

 

Zanim przedszkolak p贸jdzie do szko艂y - 馃槉

 DRODZY RODZICE ! Wasze dziecko nied艂ugo zostanie uczniem! 馃槉

  • pom贸偶cie mu w przygotowaniu si臋 do tego wa偶nego momentu: 馃槉
    bawcie si臋 z nim, 艣wiadomie wspierajcie jego umiej臋tno艣ci w zakresie syntezy i analizy s艂uchowej i wzrokowej, niezb臋dne w czasie nauki pisania i czytania,
  • szukajcie wsp贸lnie wyraz贸w ko艅cz膮cych si臋 i zaczynaj膮cych na dan膮 liter臋, wyszukujcie szczeg贸艂y, kt贸rymi r贸偶ni膮 si臋 obrazki,
  • kolorujcie razem z dzieckiem wed艂ug kodu lub dorysowujcie w kratkach brakuj膮c膮 po艂ow臋 rysunku, rozwi膮zujcie labirynty, uk艂adajcie puzzle,
  • wspierajcie dziecko w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu: 鈥瀗ad鈥, 鈥瀙od鈥, 鈥瀙rzed鈥, 鈥瀦a鈥 oraz odr贸偶nianiu lewej i prawej strony,
  • wsp贸lnie uk艂adajcie historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klock贸w, figur geometrycznych, patyczk贸w, rysujcie z dzieckiem wed艂ug instrukcji s艂ownej,
  • w czasie porz膮dkowania pokoju popro艣cie dziecko, by po艂o偶y艂 misia na g贸rnej p贸艂ce,
    a kiedy b臋dzie nakrywa艂 do sto艂u, sprawd藕cie, czy n贸偶 i 艂y偶ka le偶膮 po w艂a艣ciwej stronie,
  • dziecko bardzo chce nauczy膰 si臋 pisa膰, a wy mo偶ecie mu pom贸c w przygotowaniu si臋 do nabycia tej umiej臋tno艣ci 鈥 zwracaj膮c uwag臋 na to, jak trzyma kredki i o艂贸wek; powinien pos艂ugiwa膰 si臋 trzema palcami: kciukiem, 艣rodkowym i wskazuj膮cym,
  • nie podawajcie gotowych rozwi膮za艅; pytajcie, co moim zdaniem, powinienem zrobi膰
    w danej sytuacji,
  • zadawajcie dziecku zagadki; mog膮 by膰 przeczytane z ksi膮偶ek lub wymy艣lone przez was; grajcie z nim w gry polegaj膮ce na zapami臋tywaniu uk艂adu przedmiot贸w i okre艣leniu, co si臋 zmieni艂o,
  • nie zapominajcie o umiej臋tno艣ciach komunikacyjnych, koniecznych do osi膮gni臋cia sukcesu w szkole,
  • rozmawiajcie z dzieckiem, codziennie, pytajcie o jego uczucia, zainteresowania, o to jak min膮艂 dzie艅 w przedszkolu, zach臋caj膮c go do opowiadania, korygujcie jego b艂臋dy, codziennie mu czytajcie,
  • pom贸偶cie mu dojrzale, adekwatnie do sytuacji reagowa膰 na sukcesy i pora偶ki oraz zrozumie膰 w pewnym zakresie znaczenie obowi膮zku i odpowiedzialno艣ci za siebie,
  • grajcie z dzieckiem w gry planszowe 鈥 wa偶ne jest przestrzeganie zasad gry,
  • nauczcie go technik 鈥瀞amouspokajania鈥, np. poprzez powtarzanie w przypadku pora偶ki, typu: 鈥瀗ajwa偶niejsze, 偶e si臋 starasz, nic nie szkodzi, je艣li ci nie wychodzi, przecie偶 si臋 dopiero uczysz鈥, je艣li dziecko jest znudzone, rozdra偶nione lub zm臋czone, przerwijcie prac臋; pochwalcie go za to co ju偶 uda艂o mu si臋 osi膮gn膮膰.

Zwr贸膰cie uwag臋 czy: ch臋tnie uczestniczy w zabawach i grach ruchowych, potrafi je藕dzi膰 na rowerze, jest w stanie zachowa膰 okre艣lon膮 pozycj臋 cia艂a przez jaki艣 czas (spokojnie sta膰, siedzie膰), potrafi si臋 samodzielnie ubra膰, zje艣膰 posi艂ek, korzysta膰 z toalety, dobrze widzi, s艂yszy, prawid艂owo wymawia wszystkie g艂oski.

Dzieci potrzebuj膮 wsparcia Rodzic贸w 馃槉 POWODZENIA !

oprac. Monika 艁uczak 鈥 pedagog PPPP w 艢lesinie