Piątek, 24 września 2021 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

forest 1245951 1920 wynik

 

 

Zanim przedszkolak pójdzie do szkoły - 😊

 DRODZY RODZICE ! Wasze dziecko niedługo zostanie uczniem! 😊

  • pomóżcie mu w przygotowaniu się do tego ważnego momentu: 😊
    bawcie się z nim, świadomie wspierajcie jego umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędne w czasie nauki pisania i czytania,
  • szukajcie wspólnie wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę, wyszukujcie szczegóły, którymi różnią się obrazki,
  • kolorujcie razem z dzieckiem według kodu lub dorysowujcie w kratkach brakującą połowę rysunku, rozwiązujcie labirynty, układajcie puzzle,
  • wspierajcie dziecko w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu: „nad”, „pod”, „przed”, „za” oraz odróżnianiu lewej i prawej strony,
  • wspólnie układajcie historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klocków, figur geometrycznych, patyczków, rysujcie z dzieckiem według instrukcji słownej,
  • w czasie porządkowania pokoju poproście dziecko, by położył misia na górnej półce,

    Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

 

Jak wspierać koncentrację uwagi u dziecka?

 

          W ostatnich latach dużym problemem u dzieci są trudności z koncentracją uwagi na wykonywanych zadaniach. Dzieci mogą przy tym być energiczne lub zamyślone, nie reagują na kierowane do nich polecenia lub nie udzielają odpowiedzi na zadawane im pytania. Jak zatem wspierać ich koncentrację?

          Umiejętność skupienia się na wykonywanych czynnościach, na konkretnej rzeczy rozwija się wraz z wiekiem dziecka. Początkowo do ok. 3 r.ż. występuje tak zwana uwaga mimowolna, która wywoływana jest przez docierające do dziecka bodźce słuchowe, wzrokowe i dotykowe. Dopiero w późniejszych latach życia pojawia się uwaga dowolna, która umożliwia nam rozumieć polecenia i wykonywać zadania. Dzieci przedszkolne są w stanie skupić swoją uwagę na wykonywanych czynnościach przez okres 5-15 minut, w zależności od tego jak bardzo interesujące jest to zadanie dla dziecka. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym są w stanie skupić się na zadaniach przez okres ok. 20-40 minut, przy czym górna granica jest możliwa do osiągnięcia jeśli dziecko coś bardzo zaciekawi.

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

Powrót do szkół

Drodzy Rodzice, Drodzy Nauczyciele!

Po wielu trudnych miesiącach nauki zdalnej Nadszeł czas powrotu do nauki stacjonarnej. Choć czasu do wakacji zostało niewiele postarajmy się wykorzystać ten czas jak najlepiej. Pamiętajmy, że w tym roku szkolnym większość dzieci miało szansę spędzić w swoich placówkach tylko 38 dni. Uczniowie musieli mierzyć się z wyzwaniami nauczania w domu, które często było dla nich trudnym doświadczeniem. Powrót do szkoły wiąże się dla naszych dzieci z dużym stresem, wielu z nich odczuwa lęk związany z wymaganiami szkolnymi, z powrotem do rówieśników.

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

 

Oferta szkół ponadpodstawowych – Konin, Inowrocław i okolice

 

Doradca zawodowy informuje!

Uczniu, Uczennico klasy VIII, jeśli wahasz się i nie wiesz jaki wybrać dalszy kierunek kształcenia, zapoznaj się koniecznie z ofertą edukacyjną szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2021/2022 z terenu Konina, Inowrocławia i okolic!

To pomoże Ci zorientować się w tym, co oferują poszczególne szkoły.

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

Co warto wiedzieć o dysleksji?

(w oparciu o publikacje prof. Marty Bogdanowicz)

                                                            

  • DYSLEKSJA to przede wszystkim trudności w czytaniu i pisaniu, ale NIE TYLKO.
  • DYSLEKSJA to problemy pojawiające się NIE TYLKO na początku szkolnej edukacji.
  • DYSLEKSJA to trudności występujące zazwyczaj u dzieci INTELIGENTNYCH I PRACOWITYCH oraz ZMOTYWOWANYCH.
  • DYSLEKSJA nie przekreśla perspektywy dziecka na przyszłość.
  • Podłożem DYSLEKSJI są najczęściej deficyty językowe.
  • DYSLEKSJA ma RÓŻNE OBLICZA (lubią łączyć się w grupy, np. dysleksja i specyficzne zaburzenia językowe SLI, dysleksja z dysgrafią (trudności ruchowe utrudniające pisanie) i dyskalkulią (zaburzenia w uczeniu się matematyki) itp.
  • Praca z dzieckiem dyslektycznym polega na usprawnianiu funkcji uczestniczących w czynności czytania i pisania: wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych. Dlatego istotne jest, by w zestawie ćwiczeń znalazły się różne ich typy, rozwijające wszystkie wymienione funkcje. Równocześnie z usprawnianiem funkcji poznawczych rozwijamy umiejętności czytania: technikę i rozumienie czytanej treści oraz pisania: poprawność ortograficzną i wygląd graficzny.

Czytaj więcej...