Niedziela, 29 maja 2022 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

siec

 

ZABURZENIA TIKOWE W EDUKACJI

 

Zaburzenia tikowe często są postrzegane jako niewłaściwe i niepożądane zachowania dziecka/ucznia bądź doświadczane przez niego problemy natury emocjonalnej, psychiatrycznej czy behawioralnej. Konsekwencją takiego spojrzenia jest karanie dziecka/ucznia za niezależne od niego objawy zaburzenia, co z pewnością nie wpływa korzystnie na jego jakość życia, stosunek do własnej osoby czy kontakty społeczne. Zamiast wyciągać daleko idące konsekwencje warto uważniej przyjrzeć się dziecku/uczniowi i zastanowić się nad przyczyną obserwowanego zachowania.

 

Czytaj więcej...


siec

 

W JAKI SPOSÓB WESPRZEĆ DZIECI I UCZNIÓW ORAZ ROZMAWIAĆ Z NIMI NA TEMAT WOJNY?

 

W związku z informacją, która ogarnęła cały świat, dotyczącą napaści Rosji na Ukrainę i toczącej się od kilku dni wojny, przed nauczycielami i specjalistami szkolnymi stoi nie lada wyzwanie! Dlaczego? Ponieważ w każdym przedszkolu i szkole powinny być prowadzone rozmowy z dziećmi i uczniami na temat obecnych wydarzeń. Rodzi się jednak pytanie, jak zabrać się do tak trudnego zadania? W jaki sposób wesprzeć dzieci i uczniów oraz rozmawiać z nimi na temat wojny?

W sieci pojawiło się wiele poradników, artykułów, a także webinariów na ten temat. Udostępniamy Państwu link do jednego z nich i zachęcamy do zapoznania się z nim. 

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

Ćwiczenia i zabawy wspierające koncentrację uwagi

 

W ostatnich latach dużym problemem u dzieci są trudności z koncentracją uwagi na wykonywanych zadaniach. Dzieci mogą przy tym być energiczne lub zamyślone, nie reagują na kierowane do nich polecenia lub nie udzielają odpowiedzi na zadawane im pytania.
W związku z tym proponujemy ćwiczenia i zabawy wspierające koncentrację uwagi:

Czytaj więcej...


forest 1245951 1920 wynik

 

 

Zanim przedszkolak pójdzie do szkoły - 😊

 DRODZY RODZICE ! Wasze dziecko niedługo zostanie uczniem! 😊

  • pomóżcie mu w przygotowaniu się do tego ważnego momentu: 😊
    bawcie się z nim, świadomie wspierajcie jego umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędne w czasie nauki pisania i czytania,
  • szukajcie wspólnie wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę, wyszukujcie szczegóły, którymi różnią się obrazki,
  • kolorujcie razem z dzieckiem według kodu lub dorysowujcie w kratkach brakującą połowę rysunku, rozwiązujcie labirynty, układajcie puzzle,
  • wspierajcie dziecko w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu: „nad”, „pod”, „przed”, „za” oraz odróżnianiu lewej i prawej strony,
  • wspólnie układajcie historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klocków, figur geometrycznych, patyczków, rysujcie z dzieckiem według instrukcji słownej,
  • w czasie porządkowania pokoju poproście dziecko, by położył misia na górnej półce,

    Czytaj więcej...