Piątek, 22 stycznia 2021 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

Dobrze urządzony kącik dla ucznia

Po dniu spędzonym w szkole praca domowa dziecka powinna odbywać się w przyjemnych dla niego warunkach. Jak urządzić pokój dziecka, co powinno się w nim znaleźć, by nauka i odrabianie lekcji odbywała się sprawnie?

Czytaj więcej...


Zabawy i ćwiczenia stymulujące funkcje słuchowe dziecka z zaburzeniami słuchu.

  • podczas codziennych sytuacji nazywajmy czynności, zabawki, przedmioty, wszystko to, co zainteresuje malucha,
  • kształtowanie świadomości dźwięku – jest dźwięk/nie ma dźwięku; np. jest dźwięk – jest ruch, dotyk, drganie, wibracje; nie ma dźwięku – nie ma ruchu, dotyku, wibracji; reagowanie na głos, reagowanie na kroki, reagowanie na muzykę, świadomość muzyki, reagowanie na dźwięki mowy, reagowanie na dźwięk bębenka / trójkąta muzycznego, reagowanie na dźwięki w zamkniętych pojemnikach, reagowanie na dźwięki z otoczenia,

Czytaj więcej...


WSPOMAGANIE OPÓŹNIONEGO ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁEGO DZIECKA

Są dzieci, które rozwijają się książkowo, nabywają poszczególne zdolności rozwojowe o czasie, zgodnie z ogólnie przyjętymi normami. Są dzieci, które te kamienie milowe zdobywają wolniej, z większymi trudnościami.

 

Każdy z nas, rodziców, pragnie, aby nasze dzieci były zdrowie i szczęśliwe, i robi wszystko, aby tak było. Czasami stają nam na drodze obiektywne przeszkody – choroba, zaburzenie neurorozwojowe, wada genetyczna. Czynniki te opóźniają bądź zaburzają prawidłowy rozwój psychomotoryczny małego dziecka, przez co nie ma ono wystarczających narzędzi do eksplorowania świata i budowania własnej autonomii. Potrzebuje pomocy dorosłego, aby ten stworzył mu optymalne warunki i dostarczał odpowiednich bodźców. Niniejsze opracowanie zawiera przykłady i propozycje zabaw wspierające rozwój psychomotoryczny małego dziecka.

Czytaj więcej...


Prawidłowa komunikacja dziecka z rodzicem.

Umiejętność porozumiewania się z dzieckiem ćwiczymy przez całe życie.

Najpierw, gdy jedynym narzędziem komunikacyjnym niemowlaka jest płacz.

Później, gdy zderzamy się z pierwszym „nie” naszego dziecka, a następne wtedy, gdy owo „nie” pojawia się coraz częściej. Wraz z wiekiem naszego dziecka pojawia się coraz więcej okazji do tego, by trenować uważne słuchanie i empatię dla siebie i dziecka. Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej...